تفاوت اصلی اینجاست که بازده پکیج چگالشی عمدتاً بالای 99٪ است، در حالی که راندمان پکیج غیر چگالشی یا دیگ غیر چگالشی حداکثر تا 78٪ است. این بدان معنی است که پکیج چگالشی به شما کمک می کنند هر سال 40 درصد در هزینه های گاز صرفه جویی کنید و در عین حال تولید گازهای گلخانه ای خانوار خود را نیز کاهش دهید.

اگر می­خواهید دیگهای قدیمی خود را جایگزین کنید و به دنبال به روزرسانی به یک مدل دیگر هستید ، باید بدانید که نصب پکیج چگالشی در آینده ای نزدیک، طبق قانون الزامی خواهد شد.

 

پکیج چگالشی. پکیج غیر چگالشی
یک یا چند مبدل حرارتی بزرگتر محفظه احتراق تک و مبدل حرارتی منفرد
دمای پایین محصولات احتراق (حدود 55 درجه سانتیگراد) دمای بالاتر محصولات احتراق (حدود 180 درجه سانتیگراد)
گاز خروجی از طریق مبدل حرارتی چگالشی بازیافت می شود. گازهای احتراق وارد دودکش می شوند و 30٪ از گرما هدر می رود.
با کاهش انتشار CO2 به مبارزه با تغییرات آب و هوایی بروید. تولید بیشتر دی اکسید کربن
هزینه اولیه بالاتر، اما در بلندمدت مقرون به صرفه است. هزینه اولیه پایین تر، اما پر هزینه بودن تهویه گازهای حاصل از احتراق

 

مزایای پکیج­ چگالشی چیست؟

مزایای زیادی در رابطه با پکیج­ چگالشی وجود دارد که آنها را به جایگزینی بهتر برای نوع غیر چگالشی تبدیل می کند. مهمترین موارد عبارتند از:

افزایش بهره وری انرژی

دلیل اصلی بهتر بودن بویلر چگالشی از مدل های غیر چگالشی این است که حداقل 25٪ بازدهی بیشتری دارند. از این رو، پکیج­ چگالشی تا 11٪ گرمای بیشتری نسبت به دیگ غیر چگالشی جذب می کنند. در نتیجه با رسیدن به حداکثر بهره وری 99٪، این نوع از پکیج­ ها می­توانند تا میزان قابل توجهی مبلغ  قبض های گاز شما را کاهش داده و تولید دی اکسیدکربن را کاهش دهند، و خود را به عنوان یک سیستم گرمایشی عالی جایگزین کنند.

همانطور که پیش­تر نیز اشاره شد نوع جدید پکیج­ها ی غیر چگالشی حداکثر تا 78٪ بازدهی دارند، اما راندمان نوع قدیمی آنها معمولاً به بالای 55- 65٪ هم نمی­رسد. پس با توجه به صرفه جویی بیشتر این نوع از پکیج­ ها در مصرف انرژی، موجبات حدود 40 درصد صرف هزینه کمتر مصرف گاز در سال فراهم می­گردد.

تولید کربن پایین

از سال 2005 ، در کشورهای پیشرفته صنعتی نصب  پکیج­ چگالشی در ساختمان های جدید و یا در صورت نیاز تعویض آن با پکیج­ های قدیمی، اجباری شده است.  پکیج­ چگالشی میزان انتشار کربن را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و شما می­توانید با نصب یکی از آنها در خانه تا سقف 1200 کیلوگرم کربن در سال، کمتر تولید کنید.

خانه­ای امن­تر برای شما

از آنجا که پکیج­ چگالشی کاملاً در برابر حرارت آب بندی شده اند و هوا را مستقیماً از خارج از محوطه ای که در آن قرار دارد می گیرد، خطر مکش هر چیزی در دیگ وجود ندارد. بعلاوه ، در اثر دفع آب کندانس شده از طریق لوله متصل به سیستم درین، خطر تماس با مواد سمی نیز وجود ندارد.

علاوه بر این ،  پکیج­ چگالشی فضای کمتری را اشغال می­کند و می­توانند در کابینت آشپزخانه نیز جای داده شوند.

 

مقالات مرتبط:

تکنولوژی چگالشی

دیگ چگالشی و پکیج چگالشی