شركت ايرفو ،در مجموع از هفت واحد تشكيل شده كه چهار واحد آن درزمره واحدهاي صف (اجرايي) وسه واحد ديگر واحد ستادي به شمار مي روند که حدود 80 درصد کارکنان در بخش های اجرایی و 20 درصدد در بخش های ستادی مشغول به فعالیت هستند.

واحدها و بخشهاي شركت ايرفو عبارتند از:

  • توليد
  • پروژه ها
  • مواد
  • تضمين كيفيت
  • منابع انساني
  • بازاريابي و فروش
  • مالی

 

  1.  واحد توليد

بزرگترين واحد شركت محسوب مي شود که با چهار بخش ريخته گري، حرارتي ، تعمير و نگهداري و طرح ريزي و برنامه ريزي، كار ريخته گري و توليد كليه قطعات و محصولات شركت شامل ديگ هاي چدني حرارت مركزي، لوله و اتصالات چدني فاضلابي، پكيچ هاي چدني شوفاژ و ريخته گري قطعات چدني سنگين صنعتي را با توليد ذوب بيش از 70 تن در روز برعهده دارد.

اين واحد، كار را با تحويل گيري مواد آغاز كرده و توليد محصول را در چرخه اي از ذوب و ريخته گري ، ماشينكاري و مونتاژ ديگ ، كاورسازي، نقاشي با جديدترين سيستم پاششي يا رنگ پودري و در نهايت بسته بندي پيش مي برد.

كليه خطوط توليد كاملاً مكانيزه بوده و تمامي ماشين آلات به كار رفته توسط شركت طراحي و ساخته شده است.

  1.  واحد پروژه ها

واحد پروژه هاي شركت ايرفو نيز به منظور تقويت و بهبود روزافزون فرآيندها، مدل ها و محصولات، به طراحي و اجراي پروژه هاي صنعتي مي پردازد. هر فعاليتي كه لازم است فقط يك مرتبه با هدف مشخص و در محدوده زماني خاص انجام پذيرد، در اين واحد شكل گرفته و به طور مستمر، پروژه هاي متعدد صنعتي براي مشتريان خارج از ايرفو و يا پروژه هاي داخلي، راه اندازي و اجرا مي شود.

واحد پروژه ها، كليه مراحل طرح ريزي روند كار، ساخت قالب ها و قطعات مربوط به خط توليد متناسب با پروژه و توليد نمونه و آزمايش آن را مطابق با سيستم مديريت كيفيت ،استانداردهاي فني و صنعتي لازم انجام مي دهد.

واحد پروژه هاي شركت با همكاري تنگاتنگ شركت پاكسو،بالغ بر 350 نوع ماشين آلات صنعتي را تاكنون براي شركت ايرفو طراحي و ساخته است. به عبارتي، در شركت ايرفو ابتدا ماشين آلات مادر ساخته مي شود و سپس با استفاده از آنها محصولات نهايي توليد مي شود كه اين يكي از عمده ترين دلايل رشد و توسعه شركت و تمايز آن از شركتهاي ديگر است.

  1.  واحد مواد

كار تأمين مواد اوليه توليد و تحويل كالا به مشتري را بر عهده دارد. مواد اوليه شركت براساس سياهه مواد مورد نياز و مطابق با شناسنامه اي شامل اطلاعاتي مربوط به آناليز شيميايي يا فيزيكي، شرايط نگهداري و ساير ملاحظات خاص هنگام مصرف، خريداري مي‎شود. اين مواد كه شامل طيف متنوعي از مواد مصرفي است، در موارد لزوم جهت كارشناسي و تأييد كيفي به آزمايشگاه مجهز شركت ارسال مي‎‎شود.

  1.  واحد تضمين كيفيت

واحد مذكور ،فرايندهاي توليد شركت را طرح ريزي نموده و با پايش دقيق وروديها، فرايندها و خروجي ها ،پايداري فرايندها و كيفيت محصولات را تضمين مي كند .

   5. منابع انساني

اعتقاد به اين اصل مهم كه « شخصيتهاي با كيفيت، محصولات با كيفيت مي سازند » موجب شده است كه ايرفو، منابع انساني خود را نه تنها به عنوان سرمايه بلكه سرمايه گذاران اصلي شركت تلقي نموده و از اين رو براي واحد منابع انساني اهميت فزاينده اي قايل باشد. اين واحد با بهره گيري از روشهاي علمي و مطالعات و پژوهشهاي مستمر، كليه فعاليتهاي مرتبط با نيروي انساني شركت را هدايت و راهبري مي‎نمايد و به طور متناوب با استفاده از نظرات و نگرشهاي كاركنان ،روشهاي بهينه استفاده از نيروی انساني را بهبود مي بخشد.

  1. بازاريابي و فروش

واحد بازاريابي و فروش كه بزرگترين و مهمترين واحد ستادي ايرفو، محسوب مي گردد از پنج بخش تحقيقات بازاريابي، برنامه ريزي فروش، فروش، خدمات پس از فروش و تبليغات تشكيل شده است. اين واحد وظيفه دارد تا از يك سو با انجام پژوهشهاي علمي ودقيق، ويژگيهاي روانشناختي و جامعه شناختي بازار هدف را شناسايي و استراتژيهاي فروش را براساس آن تدوين نمايد و از سوي ديگر، با جمع آوري اطلاعات و شناسايي مشتريان بالقوه و نيز انجام تبليغات و اطلاع رساني مناسب، آنان را به مشتريان بالفعل و وفادار شركت تبديل نمايد وبا انجام خدمات گسترده پس از فروش در حفظ آنان بكوشد.

همچنين كليه پژوهشهاي مربوط به رضامندي مشتريان ، شناسايي رقبا، شيوه هاي بهبود در كيفيت كالا و بسته بندي آن، وضعيت اقتصادي بازار و افزايش و كاهش تقاضا در اين بخش انجام مي شود.