پکیج چدنی مدل SL960

 

سیستم های تهویه مطبوع و سرمایش و گرمایش در ساختمان های مسکونی، تجاری ، اداری و …. می تواند به صورت مستقل یا مرکزی طراحی گردند که در این مقاله راجع به سیستم مرکزی و جایگزینی پکیج زمینی با موتورخانه بحث می گردد.

در سیستم های مرکزی از یک مولد سرمایشی مرکزی مانند چیلر و یک مولد گرمایشی مرکزی مانند دیگ حرارتی بهره گیری می گردد و ادوات مربوطه در فضای موتورخانه ساختمان نصب می گردند.معمولا پکیج های حرارتی با ظرفیت پایین یا پکیج دیواری با توجه به محدودیت ظرفیت حرارتی و سایز اتصالات و تجهیزات نظیر پمپ توانایی استفاده در چند واحد به صورت مرکزی را نداشته و به صورت مستقل برای هرواحد استفاده می گردند.اما پکیج زمینی با توجه به ظرفیت های حرارتی بالا و طراحی برای واحدهای بزرگتر و بالطبع تناسب ظرفیت پکیج با پمپ ، منبع انبساط ، مشعل و ….. که در پکیج زمینی مربوطه به کار گرفته شده است بعضاٌ قابل استفاده به صورت مرکزی بوده و مناسب ترین گزینه جهت جایگزینی با موتورخانه متناسب با بار حرارتی ساختمان می باشد. امروزه در دنیا پکیج زمینی اتمسفریک تا ظرفیت حرارتی حدود 200کیلووات تولید می گردد که با عنایت به مزایای اشاره شده در ذیل جایگزین مناسب موتورخانه می باشد.

مزایای جایگزینی پکیج زمینی اتمسفریک با موتورخانه:

  • با توجه به طراحی و بهره گیری از مشعل اتمسفریک (بدون صدا) در این نوع پکیج زمینی و توزیع ثابت انتقال حرارت در تمامی پره ها و طراحی و عایق بندی ادوات در یک پکیج واحد، افزایش راندمان حدود 15-20درصدی نسبت به بویلر های سنتی نظیر چدنی و فولادی را به همراه خواهد داشت.
  • کلیه تجهیزات در یک پکیج ارائه گردیده و نیاز به تجهیزات اضافه نظیر پمپ ، منبع انبساط ، تابلو برق ادوات کنترلی ، شیرهای اطمینان،مشعل، مخزن آبگرم بهداشتی و … نمی باشد که حجم قابل توجهی از هزینه های جانبی موتورخانه را حذف نموده و در نهایت پکیج با موتورخانه جایگزین می گردد.
  • استفاده بهینه از فضای موتورخانه به نحوی که حدود 80% از فضای موتورخانه آزاد گردیده و می تواند به موارد بهینه ای نظیر پارکینگ ، سالن اجتماعات و … اختصاص داده شود که این مورد به تنهایی توجیه اقتصادی استفاده از این سیستم را بیان می نماید.
  • جایگزینی موتورخانه پرحجم ، پرصدا ، پرهزینه و گرم با پکیج زمینی اتمسفریک کم حجم ، بی صدا ، کم هزینه و خنک
  • تعمیرات نگهداری آسان و کم هزینه به نحوی که در صورت نیاز به تعمیرات و نگهداری هریک از ادوات پکیج ، واحد خدمات پس از فروش شرکت ایرفو پاسخگو می باشددر صورتیکه در تجهیزات متورخانه ، هریک از ادوات مربوط به یک شرکت تامین کننده بوده و یک تیم فنی می بایست تعمیرات و نگهداری موتورخانه را پس از راه اندازی عهده دار گردد.
  • هزینه اجرا پایین و سرعت اجرا بالا و طراحی متناسب اجزا سیستم با توجه به اینکه کلیه تجهیزات داخل یک پکیج تعبیه می گردد.

در خاتمه اشاره می گردد ، شرکت ایرفو به عنوان تولید کننده پرقدرت ترین پکیج زمینی در کشور تا ظرفیت حرارتی 171000 کیلوکالری برساعت بصورت اتمسفریک (پکیج زمینی چدنی شوفاژاتمسفریک کلاس SL) گامی بزرگ جهت جایگزین نمودن پکیج زمینی اتمسفریک با موتورخانه سنتی به منظور بهره گیری از مزایای فوق الذکر برداشته است.

  

 

مقالات مرتبط:

yun.ir/5x1ss6

yun.ir/51iv08